پرش به محتوای اصلی

اخبار

فناوری اطلاعات ابزاری برای تسریع خدمات رسانی در بحران

فناوری اطلاعات ابزاری برای تسریع خدمات رسانی در بحران
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در نشست جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به ظرفیت ‎های فناوری اطلاعات در مواقع بحران گفت: امروزه یکی از مباحث مهم در بحث مدیریت بحران، استفاده از داده ها است که به مدیران قدرت تصمیم گیری می دهد.

وی اظهار داشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش های مختلف زندگی بشری، دسترسی سریع به اطلاعات و انجام امور بدون در نظر گرفتن فواصل جغرافیایی و فارغ از محدودیت های زمانی را امکان پذیر کرده است.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: به کارگیری این دستاورد به عنوان ابزاری برای کنترل شرایط اضطراری و سخت از مهمترین برنامه های مدیریت بحران است.
وی با اشاره به برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه گفت: از مهمترین برنامه های این اداره کل فراهم آوردن سازوکار اشتراک گذاری داده های مورد نیاز در زمان بحران توسط دستگاه های مرتبط است تا مدیران استانی و کشوری بتوانند در لحظه بحران به داده های مورد نیاز دسترسی داشته و بحران را مدیریت نمایند.
احمدی گفت: در برنامه های سال جاری مدیریت بحران استان، استفاده از فناوری اطلاعات و توسعه شبکه‎های ارتباطی به عنوان یک اصل مورد لحاظ قرار گرفته و سعی شده است تا با حرکت به سمت استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات سرعت ارائه خدمات در مواقع بحرانی مورد لحاظ قرار گیرد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۱۰۴

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید